Układ dolotowy

Katalog wyszukanych fraz

Czytasz posty wyszukane dla hasła: Układ dolotowy





Temat: motoryzacja
być może problem z zasilaniem paliwem, gdyby nie to że działa ok na LPG to obstawiałbym układ dolotowy powietrza.

Podjedź do jakiegoś magika żeby podłączył manometr i sprawdził ciśnienie w układzie paliwowym (do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa o ile Deżawu taki posiada) , jest jeszcze opcja zasyfiałego filtra paliwa, który przyblokowuje dawkę paliwa. Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: ile wam pali seat??
Witam !

Ibiza '98 1,4 8V MPI przebieg 60 pare tysiecy km, przerobiony uklad
dolotowy + filtr stozek K&N, magnetyzer + swiece BRISK, ogumienie
standardowe.

- miasto 6,5 l/100km
- autostrada 140 km/h = 7 l/100km/h
- 100 km/h stala predkosc 3 osoby + bagaz = 5 - 5,5 l/100km
- srednio okolo 6 l/100km

Ogolne wrazenia - pozytywne ...

Pzdr., jACk
_cut_j@sgg.rudzka.com.pl

(wytnij co trzeba)

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Co to jest filtr węglowy do Fabii (50zl w serwisie)


"Prayboy" <marcinizdeb@wp.plwrote in message Co to jest filtr węglowy do Fabii (50zl w serwisie)


"Układ pochłaniania par paliwa. Jest on zamknięty a jego główne elementy stanowią filtr pochłaniacza z węglem aktywnym i elektrozawór recyrkulacji par paliwa, sterujący odsysaniem par paliwa do zespołu wtryskowego. Przy wzroście temperatury powstające pary benzyny przedostają się do filtru pochłaniacza z węglem aktywowanym, w którym następuje neutralizacja węglowodorów lekkich a następnie zmieszanie z powietrzem zasysanym przez układ dolotowy. Odsysanie jest sterowane poprzez elektrozawór. Pozostaje on zamknięty jeżeli temperatura silnika jest niższa niż 60 st C. Powyżej tej temperatury zawór otwiera się w cyklu 90 sekund otwarty, 60 sekund zamknięty"

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Co to jest filtr węglowy do Fabii (50zl w serwisie)


"Prayboy" <marcinizdeb@wp.plwrote in message



Co to jest filtr węglowy do Fabii (50zl w serwisie)


"Układ pochłaniania par paliwa. Jest on zamknięty a jego główne elementy
stanowią filtr pochłaniacza z węglem aktywnym i elektrozawór recyrkulacji
par paliwa, sterujący odsysaniem par paliwa do zespołu wtryskowego. Przy
wzroście temperatury powstające pary benzyny przedostają się do filtru
pochłaniacza z węglem aktywowanym, w którym następuje neutralizacja
węglowodorów lekkich a następnie zmieszanie z powietrzem zasysanym przez
układ dolotowy. Odsysanie jest sterowane poprzez elektrozawór. Pozostaje on
zamknięty jeżeli temperatura silnika jest niższa niż 60 st C. Powyżej tej
temperatury zawór otwiera się w cyklu 90 sekund otwarty, 60 sekund
zamknięty"

To moze wie ktos dlaczego ten elektrozawor tak glosno stuka (Octavia 1.6) i
co zrobic zeby nie stukal. Wymienili mi na nowy i stuka nieco ciszej ale
nadal stuka.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Podnoszenie napięcia akumulatora


Ze swojej strony jako też uzytkownik LPG: Samochód na noc zostawia się na
benzynie nawet w lecie. Są dwie szkoły: jedna - to po południu zawsze gasić
na benzynie, - druga ja się zapomni wieczorem przełączyć na benzynę wyjść
odpalić, przełączyć.
Może zdradzisz jaka to marka?


Pospolita Corolla hatchback '91, do -5C palona od 5 lat na samym gazie i
naprawdę jedyny problem to zbyt mała energia iskry przy niskiej
temperaturze i mocno rozładowanym akumulatorze:) I wcale sie temu nie
dziwię, w sennych koszmarach nawet japońscy projektanci nie brali pod
uwagę zasilania jej LPG:) W tym roku przerabiam układ dolotowy i
zakładam gaźnik gazowy (BLOS) więc chciałbym również poprawić warunki
pracy układu zapłonowego.

Choć w efekcie nie otrzymałem żadnej rady jakiej spodziewałem sie po
elektronikach, zaczynam skłaniać sie ku akumulatorowi o niskiej
pojemności (3-5Ah) z przyzwoitym elektronicznym układem szybkiego
doładowania który musi funkcjonować poprawnie w zakresie -30-+50C.
Akumulator będzie podłączany przez przekaźnik tylko na czas pracy
rozrusznika.

Nie mam akumulatora żelowego ale korci mnie zrobić próbę z akumulatorem
od wiertarki, zostawię auto na światłach tak długo aż rozrusznik będzie
wydawał ogólnie znane: chłe, chłe i przełączę zapłon na dodatkowy
akumulator:) Jeśli moje założenia są słuszne to następne 3 "chłe"
powinny zaskutkować odpaleniem silnika.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: "strzelanie" w tlumik


uklad zaplonowy stawia pewien opor okreslony, tym mniejszy im wiecej dzior


A może chodzi Ci o układ dolotowy (zasilający) czyli gaźnik + kolektory
ssące + zawory ssące itd.?

Bo nie wydaje mi się, żeby układ zapłonowy (cewka, aparat, kondensator)
stawiały jakis opór oprócz minimalnego potrzebnego do obrócenia palcem w
aparacie - o czym pisał już Brodacz...

Pozdro Buggy
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.784 / Virus Database: 530 - Release Date: 2004-10-27

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: "strzelanie" w tlumik


VW Buggy wrote:
| uklad zaplonowy stawia pewien opor okreslony, tym mniejszy im wiecej
| dzior

A może chodzi Ci o układ dolotowy (zasilający) czyli gaźnik +
kolektory ssące + zawory ssące itd.?

Bo nie wydaje mi się, żeby układ zapłonowy (cewka, aparat,
kondensator) stawiały jakis opór oprócz minimalnego potrzebnego do
obrócenia palcem w aparacie - o czym pisał już Brodacz...


oj oczywiscie ze nie chodzilo o zaplonowy :) o wydechowy uklad chodzilo

choc nieszczelnosc w dolotowym tez moze powodowac strzelanie
jak? tak: lewe powietrza zmienia stosunek paliwa do powietrza w mieszance
zubazajac ja
mieszanka uboga spala sie wolniej (tj. czolo plomienia posuwa sie wolniej) i
w skutek tego dopala sie jeszcze kiedy zawor wydechowy sie juz otwiera

:)

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: polerowanie gażnika
On Fri, 21 Jan 2005 13:43:41 +0100, "BROD@CZ" <mc_@poczta.onet.pl
wrote:

a co z ukladem dwoch gaznikow, kolektory sa na tyle krotkie, ze mozna by
sie
bawic w polerowanie gladzenie , to samo tyczy kanalow dolotowych i samego
gaznika,
kazde gwaltowne uskoki, ostre krawedzie itp musza powodowac jakies
zawirowania powietrza, moze malo istotne ale zawsze podyskutowac mozna.

mikrozawirowania powietrza w ukladach dolotowych z jednej strony poprawiaja
wymieszanie drobinek benzyny z powietrzem z drugiej strony wprowadzaja
dodatkowy opor obnizajacy sprawnosc silnika ale - sa to zmiany tak
niewielkie ze wlasciwie mozna uznac ze nie wnosza nic do ukladu.


I dlatego przyjmuje sie ze uklad dolotowy powinien byc pozbawiony
ostrych uskokow powodujacych istotne zaburzenia przeplywu ale posiadac
mikrochropowatosc powierzchni powodujaca turbulencje przyscienna -
zmniejsza to osiadanie paliwa na sciankach a dodatkowo (troche
paradoksalnie) cienka warstwa turbulentna przy sciance zmniejsza opory
przeplywu laminarnego w wiekszosci przekroju...

Tak wiec uklad dolotowy nalezy przeszlifowac z grubych przeszkod
(nadlewy, uskoki...) ale w zadnym przypadku nie polerowac na lustro -
zmatowienie plotnem sciernym o granulacji rzedu 100 z rysami
prostopadlymi do kierunku przeplywu to jest to co dobrze silnikowi
sluzy.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Strumienice

tomasz sudak napisał(a):

MAM K&N .

A jak to wlasciwie jest z tymi filtrami K&N,
czy wystarczy to zamocowac w miejsce normalnego filtra,
czy tez polaaczone to jest elektronicznie z jakims scalakiem,
ktory tez trzeba gdzies podlaaczyc ???

I czy czuje sie roznice w dynamice samochodu ?

Pozdrowienia TS


Jak to jest z filtrem K&N ??
1.Kosztuje toto majątek - do mojego 260 zł ,
2.Żyje to do końca życia samochodu ( gwarancja 1mln km ) ,
3.Czyści się to raz na 75 kkm czyli w moim przypadku to jak osiągnę
100kkm na liczniku :))) ,
4.Do czyszczenia są spacjalne specyfiki - ile kosztuję nie wiem ,

Dynamika ? - we SC czuć różnicę po założeniu , jednakże nie jest to
wielka różnica - więcej czułem jak wogóle wyjąłem filter :))

Są różne rodzaje K&N-ów ja mam wkład zakładany na miejsce oryginlnego
filtra .
Można założyć stożek - ale wtedy trzeba troszkę ingerować w układ
dolotowy - usunąć obudowę filtra itp .
To jest zwykły filtr powietrza o zwiększonym przepływie , nie ma w tym
nim żadnej elektroniki :))))) - czysta fizyczna robota , wyjąć wkład
jakiś badziewiasty i założyć wkład K&N - do Garbatych też produkują ,
ile kosztuje to można spojrzeć na http://sklep.tuning.pl pasuje od Golfa
2 diesla ( ale do tego dużego z papierowym wkładem oczywiście :)))))))
) .
Znalazłem Green kosztuje 208.90 ...
Kingdragon 143.29
BMC 264.50
A w K&N-ie nie znalazłem VW :)))))))

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Można sprowadzać powyżej 10 lat?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Prawdopodobnie będzie można ale samochody musza spełniac normę Euro II czyli
w praktyce auta wyprodukowane po roku 96- no może parę modeli będzie mozna
przywieżć starszych a to tylko z powodu dobrych producentów na wyrost
spełniających normy. Co do garbusków to będą musiały być z prawie nowym
silnikiem - najlepiej z katalizatorem. Gdyby nie fakt , że wg normy Euro II
( nawet I ) odpowietrzenie miski korbowej nie może byc wyprowadzone na
zewnątrz tylko musi być obieg zamknięty - czyli z powrotem do silnika przez
układ dolotowy. I to zasadniczy problem bo zanieczyszczenia zawarte w
oparach z miski nie pozwalaja spełnic normy Euro II. Ale narazie moga
wszyscy tylko gdybać. Cała rzecz rozchodzi sie o to czym będzie trzeba się
wykazać aby udowodnic , że auto spełnia EURO II. Zobaczymy co wymyslą ale
napewno łatwo nie będzie. Prawdopodobnie auto bedzie musiało miec w
Fahrzeugbriefie wbite , że spełnia EURO II . Jakby wystarczyło tylko badanie
toksyczności spalin to pewnie ludzie sprowadza tyle garbów że szkopa
zabraknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hi hihihihih
Pozdrawiam i życzę wszystkim sprowadzania na całego bez żadnych komplikacji.
Jak sie pojawia to zajme sie opracowaniem układu z katalizatorem do garbuska
z innego autka.
Wasz VW ZAGÓR
VW 001
Poznań
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Strzela w tłumik
"Krzycki" napisał:


Witam
Mi raz zaczęło strzelać, jak ztankowałem jakąś dziwną benzyne na jakieś
stacji koło makro czy czymś takim.


Przyczyn jak przy każdej usterce może być kilka. Najważniejsze i
najprawdopodobniejsze:
- nieszczelny układ dolotowy (kolektor dolotowy przy głowicy, uszczelka pod
gaźnikiem, nieszczelność między głowicą a cylindrem),
- nieszczelny układ wydechowy,
- zbyt późny zapłon (przyczyny opóźnionego zapłonu też mogą być różne, np.
niedziałający regulator wyprzedzenia zapłonu),
- zbyt uboga mieszanka paliwowo - powietrzna (tu też kilka przyczyn tej
przyczyny można znaleźć),
- inne (kiepskie paliwo, nieszczelny lub źle wyregulowany zawór)...

Pozdrawiam,
PiotrB

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Problemy z gazem
Ford Escort 1,6 16V instalacja gazowa "Stefanelli" zamontowana w czerwcu
2001r.
Silnik pracuje równo, moc i dynamika OK.
Problem polega na tym ze autko czasami "kicha".
W serwisie dokonano diagnostyki układu sterowania i zapłonowego, wszystko
OK.

Kichnięcia powstają najczęściej w trakcie redukcji biegów, po zdjęciu nogi z
gazu zredukowaniu biegów, czaszami przyhamowaniu, a potem gwałtownie gaz i
TRACHHHHHH tak ze czasami kolektor ssący odpada.
Silnik gaśnie, po przełączeniu na benzynę nie pracuje prawidłowo (no chyba
ze kolektor spadnie, lub układ dolotowy się rozszczelni).

Nadmieniam ze dzieje się tak po wymianie paska rozrządu, (jest założony
prawidłowo - kompleksowa diagnostyka silnika i 2 niezależnych mechaników
stwierdziło ze jest OK) świec i katalizatora.

Byłem z autkiem u 4 różnych mechaników i NIC za kasę którą wydałem mógłbym
kupić nową instalacje gazową.
Jeżeli ktoś ma jakąś sensowną radę .... ja już nie mam ochoty na rozmowy z
kolejnymi fachowcami.
Pozdrawiam Marek

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: cholera mnie wezmie z tym poldkiem!!!
Witam ponownie.
Moze przypomne. Jade sobie i czasem po podjezdzie do skrzyzowania a czasem
podczas normalnej jazdy nagle obroty troche w dol, potem mocno do gory i
samochod sie wylacza. Przez kolejne pare minut za cholere nie mozna go
odpalic a potem cich, przekrecam kluczyk i jest. Polonez 1,4.
Był na:
 - komputerze
- kontroli silnika
- kontroli instalacji elektrycznej
wykazalo ze uklad dolotowy powietrza jest zabrudzony - wyczyszczono,
komputer pokazal , ze uklad jest dobry.

Wydalem juz dwiescie zlotych i NIC. Gasnie jak gasl. Wszytkie testy nie
wykazuja uszkodzen. Tankuje na ARALU.
Nie wiem cholera co zrobic.
Pomocy

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
Adam 'Chloru' Drzewososki <karmm@chloru.netwrote in
news:slrnf8ev1i.td3.karmmnie@chloru.net:


Bzdura... jak doprezysz silnik, zeby cos wykrzesac to aby zalozyc
turbine będziesz musial go odprezyc. Bez sensu. Po zalozeniu turbo na
dobrych gratach kiedy zacznie Ci brakowac kolejny przyrost bedzie
znacznie tanszy niz w N/A.


Bede sie musial w takim razie nad tym zastanowic. Nie jestem fachowcem w
tym temacie wiec tylko zgaduje.
A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac
przebudowujac uklad dolotowy i wylotowy (bez wyciecia kata)?

vneb

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
In article <Xns9960937649046allegroFIUFIUvne@213.180.128.149,
mar@FIU-FIU-imiona.org says...


A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac
przebudowujac uklad dolotowy i wylotowy (bez wyciecia kata)?


Trudno powiedzieć, może taki przykład: silnik Fiat 1.1 Fire SPI (CC
Sporting/Punto 55/SC) z dobrze zrobionym układem cat-back i stożkiem
zyskuje ok. 5KM i 8Nm (warunki wyjściowe: 54KM, 88Nm).

(źródło: GT 2/2007, str.55 ;))                                                      

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: STOZEK za i przeciw.
Im wiekszy mozliwy przeplyw przy takiej samej powierzchni filtra, tym
jednoczesnie gorsza filtracja.

Ja z tym bym sie nie zgodzil nie sadzisz ze nowsza albo drozsza technologia
wykonania filtra (co za tym idzie cena np. sportowych filtrow) moze pozwolic
na wieksza ilosc powietrza przefiltrowanego przy zachowaniu przynajmniej
takiej samego stopnia oczyszczania??? Pozatym kształt "storzka" tez nie
wziol sie z nikad, a powierzchnia storzka moze nawet byc wieksza od filtra
oryginalnego. Pozatym jak wiadomo przy produkcji samochodow uklad dolotowy
powietrza projektuje sie tak aby dostarczal on okreslonej ilosci powietrza a
przy tym byl jak najcichszy, przez co jest m. in. obudowywany co ogranicza
rowniez w pewnym stopniu ilosc powietrza. Przy storzkach silnik bardziej
chalasuje. Ponadto jak zalozysz sobie chlodnice powietrza to rowniez to
zwiekszy ilosc powietrza, dlatego wazne jest aby storzek umiesciec w takim
miejscu aby nie ssal cieplego powietrza. Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile KM z silnika 1.2??

czy ktos slyszal o wiekszej dawce brykajacych KONI z takiego silniczka??
pozdrawiam POLITYK

Seat Leon 1.6


Ja mam w 1,4 ok 190Km (Punto GT 1,4 turbo). Moc osiągnięta bez ingerencji w
sam silnik i relatywnie małym kosztem (oprogramowanie do turbo, strumienica,
uklad dolotowy itd..).
W grecji firma Power Tuninng przerabia putno gt na 260KM i daje roczną
gwarancje za 7tys DM.
W motocyklach (seryjnych) czasem wyciskają po 180km i więcejz 1,1. Testowy
silnik saaba 1,4 ze zmiennym ciśnieim w cylindlach i zmienną geometrią
głowicy ma mieć 250KM i palić ok 30% mniej paliwa przy takiej mocy.

Myśle że wyciśnięcie 200KM z 1,2 z turbo nie powinno być większym problemem
(zostaje tylko problem finansowy). Natomiast podrasowanie silnika np Punto
sporting 90KM do np. 150KM wymagało by już większych ingerencji (wydech
sportowy, strumienica naddzwiękowa, dobrze chłodzony sportowy filtr
powietrza, zmiana oprogramowania, zwiększenie ciśnienia paliwa, lepsze
świece, dobry olej syntetyczny, szybkie wałki rozrządu, wywarzone tłoki itd,
itd). Gdyby to wszystko zliczyć to się okazuje że się opłaca kupić od razu
auto sportowe a nie bawić się z rasowaniem dodatkowo że może nie wytrzymać
reszta podzespołów (hamulce, zawieszenie, przeguby, sprzęgło....)- chyba że
jesteś hobbystą z fantazją i pieniędzmi.

Pozdrawiam
Olo

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: różnice nexia-lanos


| Chyba nie do końca.
| Lanos mimo wszystko powstawał na bazie rozwiązań stosowanych w
| Nexii. O ile się nie mylę to płyta podwoziowa została niewiele
| zmieniona. Także i zawieszenie. Silniki montowano także takie
| same.

Te silniki nie sa takie same.


A niby czym się różnią ?
Oprogramowaniem i aparatem zapłonowym ?
Przecież były wersje Lanosów z identycznym silnikiem co w Nexii. Różnice
były tylko w osiągach tych silników, spowodowane drobnymi zmianami takimi
jak układ dolotowy, układ zapłonowy oraz inna charakterystyka komputera. Zaś
konstrukcja silników była identyczna.
Jeżeli się mylę, niech mnię ktoś poprawi.
Zresztą wiele firm bazuje na poprzednich modelach, wprowadzając niewielkie
zmiany, głównie kosmetyczne. Przykładem mogą być właśnie auta firm
niemieckich, zwłaszcza Audi. Zatem nie sądzę, aby Daewoo odbiegało od tej
zasady, w szczególności produkując tanie samochody.
Na dowód tego: kiedyś wymieniałem jakąś część zawieszenia w swojej Nexii (w
tej chwili nie pamiętam dokładnie co to było). Jakież było moje zdziwienie,
kiedy przeczytałem na opakowaniu, że jest to część do Nexi, Lanosa i Nubiry.

Pozdrawiam
Jacek "Plumpi"

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: nierówna praca silnika w Peugeot 306 (dłuugie)
Tue, 16 Oct 2001 23:26:35 +0200, "Tomato" <tom@promail.pl
napisał(-a):

- nieszczelny układ dolotowy " fałszywe powietrze" lub wydechu ?


nieszczelny wydech na pewno usłyszałbyś

- przewody wysokiego napięcia (do wymiany)


nie jest to droga rzecz. Jaki przebieg ma Twoje auto?

- niskiej jakości paliwo ( w to wątpię ostatnimi czasy tankowałem  98 na JET
i 95 na Neste w Default)


to akurat możesz łatwo zweryfikować tankując gdzie indziej.

Nie to żebym nie ufał Mechanikowi z ASO Bielak, ale autoryzowany serwis do
najtańszych nie należy...


hmmm, w Łodzi to bym Ci dobry i niedrogi serwis mógł polecić...
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: 1.9 TDi 110 KM - problem :-(


"seba5700" <seba5@NOSPAMpoczta.onet.plwrote:
<ciach
pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi .


Aby diagnozować braki mocy najlepiej, będzie podjechać na
hamownie. Za ok. 100zl. Zmierza ile faktycznie KM ma autko
i jak wygląda przebieg momentu w funkcji obrotów.

Jak cos będzie nie tak, to trzeba sprawdzić szereg rzeczy:
przepływomierz, zawór n75, EGR, nieszczelny uklad dolotowy,
wszkodzona turbina i inne takie :-)

Skąd jesteś ? jak z okolic wawy, to polecam www.tdi-tuning.pl
W miarę tanio, profesjonalnie i bez ściemniania. Ma ogromne
doświadczenie w odnajdywaniu zagubionych KM w TDI i dodawaniu
nowych. Czasem z ASO podstawiaja mu samochody, aby je
naprawił ;-)

Pozdrawiam!

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Odmowa naprawy gwarancyjnej
| jak ktos "zatrze" silnik tez moze go naprawic z AC?
| mysle, ze nie za bardzo
|
| Jezeli zatarcie bylo spowodowane czynnikami niezaleznymi od wlasciciela,
| zwiazane ze zdarzeniami losowymi.

Ciekawy temat ....
gdyby wślizgnęło sie przez układ dolotowy .... bądź wydechem wlazło jakieś
draństwo.

Jak widzicie zdania sa różne.

---
Jaca

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Przedmuchy z silnika
Diodak dnia 13 lut 2003 uderzyl kolejno klawisze:

pryskac spod korka - tak - przeca tam walek/ki rozrzadu sie kreca....
nawet martwilbym sie gdyby nie pryskal ;)))))

A u mnie nic nie pryska spod korka... Ale wcale sie nie martwie...
Zgadnij dlaczego.. ;-)


Hehe  jak znam Alfe (a nie znam ;)) )
to pewno masz korek wlewu oleju w bagazniku ;)),
albo ten silnik 1.7 jest "rewolucyjnie technicznie" wywleczony
na lewa strone i walki rozrzadu masz od spodu ;))))))

A powaznie - to boxer?

cytata:
"Walek obracal sie w oddzielnej komorze, odlewanej ze stopów lekkich; na
kazdy zawór przypadaly po dwie krzywki. Na popychaczach umieszczono sruby
regulacyjne umozliwiajace regulacje zaworów, obslugiwane kluczem z
gniazdkiem szesciokatnym; klucz taki wpuszczany byl przez otwór w walku
rozrzadu miedzy krzywkami. Odlewy obu glowic sa identyczne, róznie
uksztaltowane sa natomiast komory walka rozrzadu w obu rzedach cylindrów.
Od góry do bloku silnika doprowadzony jest uklad dolotowy w postaci
odlewanego ze stopów lekkich "pajaka" czterech rur doprowadzajacych
mieszanke do cylindrów"

Zgadlem??

Pzdrwm

Woocash

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: czym sie roznia silniki 1.3 cdti 70, 75 i 90KM??
Boombastic pisze:
(...)


Civic to zły przykład, bo to była wersja specjalnie dławiona na rynek niemiecki
ze względów podatkowych.


Nie tyle podatkowych, co zgodności z EURO. Prawdą jest, że za samochody
zgodne z EURO 2 płaciło się mniejsze podatki. Podobnie było z Corollą,
tyle że ta nie miała prymitywnej zwężki, a zmieniony cały układ dolotowy
  ++++.


Nikt o zdrowych zmysłach nie osłabia specjalnie
silnika.


Rolka w wersji 75KM (wcześniej 89KM) jest samochodem dużo
przyjemniejszym w jeździe, niżej mam moment, mniej pali itd.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: czym sie roznia silniki 1.3 cdti 70, 75 i 90KM??


Nie tyle podatkowych, co zgodności z EURO. Prawdą jest, że za samochody
zgodne z EURO 2 płaciło się mniejsze podatki. Podobnie było z Corollą,
tyle że ta nie miała prymitywnej zwężki, a zmieniony cały układ dolotowy


Bzdury opowiadasz. Wszystkie Cify VI generacji spełniały normę Euro 2. Chodziło
tylko i wyłącznie o podatki.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Chiptuning Fabia
Piotr "PitLab" Laskowski pisze:

Mam okazję kupić Skodę Fabie 1,4. Ma ona jednak tylko 60 KM. Wiem, że były
też 1,4 75KM i nawet 101KM.
Tak, tylko że to są inne silniki. Ten 60KM jest czeski a 75 i 100KM
volkswagenowski. Katalogowo porównując parametry mechaniczne silników 75 i
100 nie zauważyłem różnic.


W przypadku wolnossącej benzyny nie sądzę żeby między 75 a 100KM różnica
tkwiła tylko w oprogramowaniu.
Przy takiej dużej różnicy jeszcze pewnie rozrząd, albo chociaż układ
dolotowy (albo jedno i drugie).
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: turbo a kompresor?


Dombrek wrote:
Pytanie jak w temacie. Co wymaga większych modyfikacji? Ile to w
przybliżeniu kosztuje. Może jakieś adresy.
Mnie zależy na lekkim podniesieniu mocy i momentu obrotowego, do 30%
(czy to "lekkie" podniesienie?).


Ja tak nieśmiało zasugeruję, że "turbo" jest tym samym czym jest
"kompresor" albo "turbosprężarka". Chyba że się coś ostatnio zmieniło...
;)

Modyfikacje w silniku raczej spore, ale niech się ktoś inny na ten temat
wypowie.

(na moje to: układ wydechowy (coby napędzać) - spore zmiany, układ
dolotowy - jeszcze większe... no i pytanie czy to silnik wytrzyma i na
jak długo)

G.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: turbo a kompresor?


On Thu, 4 Nov 2004 23:36:28 +0100,  Grzegorz Mazur wrote:
Ja tak nieśmiało zasugeruję, że "turbo" jest tym samym czym jest
"kompresor" albo "turbosprężarka". Chyba że się coś ostatnio zmieniło...
;)


Kompresor to sprezarka, a turbo to turbo :-)


Modyfikacje w silniku raczej spore, ale niech się ktoś inny na ten temat
wypowie.


Pytanie podstawowe - czy ten silnik wystepuje w wersji z turbina
[tj turbosprezarka] czy nie..


(na moje to: układ wydechowy (coby napędzać) - spore zmiany, układ
dolotowy - jeszcze większe...


To jest robota w rurkach, w miare prosta i byle kowal to zrobi :-)

Pytanie:
- co z olejem do do turbo ?
- czy komputer nie zglupieje a wtryskiwacze i MAP maja odpowiedni
  zakres.
- chlodnica czy wyrobi, czy tloki nie stopia. ?

J.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning punto

Chcialbym poddac tuningowi mojego fiata punto 95 1.2 75HP
Chodzi mi glownie o tuning mechaniczny (uklad dolotowy, wylotowy,
swiece, filtry itp) zwiekszajacy osiagi. Z gory dziekuje za rady i
odnosniki.


Zapraszam na www.autokacik.pl i na forum
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning punto

Janusz Politowski wrote:
Chcialbym poddac tuningowi mojego fiata punto 95 1.2 75HP
Chodzi mi glownie o tuning mechaniczny (uklad dolotowy, wylotowy,
swiece, filtry itp) zwiekszajacy osiagi. Z gory dziekuje za rady i
odnosniki.


Najlepszym tuningiem jest sprzedaz tego Punto i zakup mocniejszego...

Jurand.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning punto
Jurand dnia 03 lip 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:

Janusz Politowski wrote:
Chcialbym poddac tuningowi mojego fiata punto 95 1.2 75HP
Chodzi mi glownie o tuning mechaniczny (uklad dolotowy, wylotowy,
swiece, filtry itp) zwiekszajacy osiagi. Z gory dziekuje za rady i
odnosniki.

Najlepszym tuningiem jest sprzedaz tego Punto i zakup mocniejszego...


I w dodatku NAJTANSZYM tuningiem

PZdrwm

Woocash

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning punto


Chcialbym poddac tuningowi mojego fiata punto 95 1.2 75HP
Chodzi mi glownie o tuning mechaniczny (uklad dolotowy, wylotowy,
swiece, filtry itp) zwiekszajacy osiagi. Z gory dziekuje za rady i
odnosniki.
W tym silniku  to wydaj kase najwyzej na dobry olej, nowe filtry i
regulacje
(o ile jest co regulowac).
Po wiekszosci 'tuningow' i tak punto z mocniejszym silnikiem bez problemu
Cie objedzie ...
Chyba ze chcesz zrobic potworka, ale wtedy to beda to sporawe koszty, bo
musisz wymienic pol samochodu :)


Poprostu sprzedaj co masz i kup sobie Punto GT albo Punto II HGT
wyjdzie ci zdecydowanie taniej niz te przekladki silnika itp.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Turbinka kowalskiego do malucha... Czy warto? Co tak naprawde daje...

| Witam,
| Turbinka kowalskiego do malucha... Czy warto kupic i zamontowac?? ? Co tak
naprawde daje...
| Pozdrawiam,
Trenowałem to na maluchu 600, była jeszcze taka książka prof.Szczecińskiego
z WAT-u z pakietem poprawiającym układ dolotowy powietrza ,inne dysze i inne
udoskonalenia dotyczące zasilania w paliwo i powietrze. Szczytem tego
pakietu było splantowanie głowicy w maluchu o cale dwa  milimetry. Dostał
trochę kopa, ze świateł sie zrywał jak rakieta, ale po 50 metrach byłem w
tyle.Paliwa palił  tak  samo, praktycznie pić i naciąganie na
kasę. Spokojna jazda i będziesz miał podobne wyniki
juras

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: multiepizodycznej hisorii pewnej corolli cd.
On Wed, 12 Nov 2003 22:00:01 +0100, "Andrzej Rzym"


<andrzej.r@nospamik.sld.podkarpacie.plwrote:
wiem, ale spróbuje się dowiedzieć. Jak by ktoś mógł pomóc w odnalezieniu
takiego miksera będę dźwięczny.


No wlasnie usiłuję ;) Tylko jakbyś mi podał średnicę gardzieli (czyli
otworu w środku) to bym już miał jakiekolwiek dane do poszukliwań.


Zniknął też objaw duszenia się auta na niskich obrotach ( czyli 1500 rpm i
gaz do dechy). Wiem, że nie powinno się tak jeździć, co nie znaczy, że auto
ma wtedy nie działać


Problem jest/był banalny - instalacja działa na podstawie podciśnienia
jakie jest w mikserze, zgodnie z prawem Bernouliego. Niekiedy filtr i
układ dolotowy stawia wystarczający opór dla powietrza, aby
podcisnienei się pojawiło. W Twoim wypadku jednak tak nie było,
dlatego przydławienie dolotu które ten opór dało pomogło.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: strumienica stożkowa naddzwiekowa - co to

ja tam na tuningu sie nie znam, ale czytalem kilka artykuloow na temat
strumiennicy i to bardzo pochlebnych...
nie mam doswiadczenia w tym wzgledzie ale :

-przyspieszajac wydostawanie sie spalin z cylidra uzuskujemy szybsze
oprooznianie cylindra ze spalin i ulatwiamy to zadanie .. podobnie jak np.
dwa zawory wydechowe i jeden ssacy... tylko bardziej
-ktos pisal o cisnieniu powietrza i przekraczaniu bariery dzwieku oraz
towarzyszacemu temu zjawisku halasie... bat (taki od konia) tez przekracza
bariere dzwieku i choc jest glosno to jakos dzwiek ten  jeszce niczego nie
uszkodzil.
-IMHO jelsi strumiennica dziala tak jak to opisuja .to tylko kiedy mamy
przystosowany do tego uklad wydechowy, oraz uklad dolotowy .. ktoory umoliwi
doplyw odpowiedniej ilosci mieszanki do cylindroow (power rura, ktora bez
przerobionego wydechu tez nic nie da).. bo tylkko wtedy to ma teoretyczny
sens.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Brak mocy w Vectrze - w czym tkwi problem?

Tommi wrote:

hehe, mam taki sam ale z automatem. A jak Ci chodzi na benzynie? Też
mułowato czy ok?

 To samo na benzynie, ogolnie nie ma roznicy gaz/benzyna... A jak Tobie
jeździ się Vectrą? Dobre auto, prawda?


No, złe nie jest, nie narzekam. Sprawdź filtr powietrza, może przejrzeć
trzeba uklad dolotowy, no i ten katalizator.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Brak mocy w Vectrze - w czym tkwi problem?

No, złe nie jest, nie narzekam. Sprawdź filtr powietrza, może przejrzeć
trzeba uklad dolotowy, no i ten katalizator.


Wszystko pięknie ładnie, ale jak sprawdzić ten katalizator?
Czy trzeba go wymontować?
                                               Jarek
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Brak mocy w Vectrze - w czym tkwi problem?

prin wrote:

No, złe nie jest, nie narzekam. Sprawdź filtr powietrza, może przejrzeć
trzeba uklad dolotowy, no i ten katalizator.

Wszystko pięknie ładnie, ale jak sprawdzić ten katalizator?


Dobre pytanie ;-)

Czy trzeba go wymontować?


Pewno tak.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Brak mocy w Vectrze - w czym tkwi problem?

Witold 'V-Tec' Serhej wrote:
No, złe nie jest, nie narzekam. Sprawdź filtr powietrza, może przejrzeć
trzeba uklad dolotowy, no i ten katalizator.


układ dolotowy - bo może dostaje za mało powietrza albo łapie lewe.
Słyszałem o przypadku że 320CDI nie ciągnął. Wszystko było sprawdzane.
Okazało się że w czasie jazdy na maks jakiś wąż pod wpływem podciśnienia
kurczył się i silnik nie dostawał wystarczająco powietrza. Przyczyny są
czasem naprawdę dziwne.
Może linka od gazu się wyciągnęła, a może dywnik podszedł pod pedał gazu
i nie dusisz na maksa?
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaka jest ta moc tak naprawde!!!
Wystarczy ze odepniesz tlumik i rure wydechowa, uklad dolotowy do gaznika
wylacznie i osprzet typu alternator, wentylator chlodzenia, pompe wody i moc
wzrosnie o jakies 10 - 15 kW dodatkowo zalezy to od ustalen w/g ktorych
pracuje silnik: temperatura silnika, powiertrza, lepkosc oleju, cisnienie
atmosferyczne i te roznice w podawanej mocy sa glownie stad.
Tom.

 M.ateusz T.orbus napisał(a) w wiadomości: ...

Leszek Piniozynski <pin@ka.onet.plwrote in message

| Widziales w jakims aucie alternator 85KM-75KM=10KM = 7,36kW ???

| Rozumiem, ze osiagnelismy juz sprawnosc 100,00% :-)

| Przeciez napisal "[...] bez filtra powietrza i cos tam cos tam [...]"

Wywalenie filtra nie zawsze zwieksza moc, a czasami ja nawet zmniejsza !!!
Co to jest "cos tam cos tam" ?

mat


Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaka jest ta moc tak naprawde!!!


tomek <tzwi@polbox.comwrote in message



Wystarczy ze odepniesz tlumik i rure wydechowa, uklad dolotowy do gaznika


I masz wtedy kilkanascie koni MNIEJ !!!


wylacznie i osprzet typu alternator


na alternatorze zyskujemy  +- 1kW


, wentylator chlodzenia, pompe wody


na tym zyskasz mniej niz 1kW


i moc
wzrosnie o jakies 10 - 15 kW dodatkowo zalezy to od ustalen w/g ktorych
pracuje silnik: temperatura silnika, powiertrza, lepkosc oleju, cisnienie
atmosferyczne i te roznice w podawanej mocy sa glownie stad.


Sugerujesz ze norma DIN i SAE robi pomiary przy innym cisnieniu
atmosferycznym ?

W sumie przez te zabiegi wyjdziesz na minus albo na zero
(jesli zamiast calego ukladu dolotowego i wylotowego wywalisz
tylko katalizator).

mat

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Dlaczego gaz strzela?
Przy źle wyregulowanym zapłonie może nastąpić cofka - gdy otwierają się
zawory ssące a na świecy pojawi się iskra - tak nie powinno być, ale może
gdy jest źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu  - może nastąpić
przedwczesny zapłon i nastapić wystrzał, a ogień możesz zobaczyć czasem aż
za filtrem powietrza. Często zdarzało się coś takiego w maluchach,
oczywiście na benzynie. W niektórych samochadach stosuje się coś w rodzaju
klapki zwrotnej aby uchronić układ dolotowy przed zniszczeniem - chyba w
Fordach tak jest.
Tak myślę, może ktoś ma inną opinię?
Rafał
Może ktoś wyjaśni
jak to się dzieje (fizyka) że w kolektorze ssącym strzela/wybucha gaz.
Nie chodzi mi o odpowiedź: zmień kable, świece ale skąd eksplozja właśnie
tam?
co powoduje zapłon?

pzdr
zbyszek

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Dlaczego gaz strzela?

"Dr.Chleb" wrote:

Przy źle wyregulowanym zapłonie może nastąpić cofka - gdy otwierają się
zawory ssące a na świecy pojawi się iskra - tak nie powinno być, ale może


gdyby był tak wyregulowany to by wogóle nie jeździł. Zapłon następuje na oko
180st. obrotu wału od zamknięcia się zaworu dolotowego.

gdy jest źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu  - może nastąpić
przedwczesny zapłon i nastapić wystrzał, a ogień możesz zobaczyć czasem aż
za filtrem powietrza. Często zdarzało się coś takiego w maluchach,


nie mieszaj pojęć - to jest eksplozja niedopalonego paliwa w układzie
_wydechowym_.

oczywiście na benzynie. W niektórych samochadach stosuje się coś w rodzaju
klapki zwrotnej aby uchronić układ dolotowy przed zniszczeniem - chyba w
Fordach tak jest.


po za tym nie wiem co jest przyczyną "strzałów gazu w kolektor" (dolotowy),
ale darujmy sobie gdybania jeśli nie wiemy.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Regulacje, rozmyslenia i zapytania
On Fri, 17 Sep 2004 18:20:11 +0200, "Adam Kondrat"

<adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl wrote:
wstep  samochod to 2.0 gaznik. Mazda 626 GD (stara)


[ciach]

Moim zdaniem masz po prostu za tępy reduktor i tyle.
Mikser daje podcisnienie proporcjonalne do kwadratu prędkości
przepływu powietrza przezeń, czyli do kwadratu natężenia strumienia
powietrza. A reduktor daje gaz proporcjonalnei do podciśnienia.
Jeśli nie masz elementu dławiącego na dolocie gazu, to masz mieszane
za uboga na małym, a za bogata na duzym otwarciu przepustnicy.

Z tego co pisałes, to u Ciebie trzeba dać bardzo duże zdławienie
średnicy dolotu, żeby reduktor zaczął normalnie pracować.

Dokładnie ten sam numer przerabiałem u kolegi w Granadzie - gaziarze
twierdzili, że oni cacy, silnik V6 be. PO zademonstrowaniu, że jakoś u
mnei działa, nawet jak się zdejmie obudowę filtra powietrza (czyli
układ dolotowy to misker i gaźnik pod nim), to dotarło do nich, że to
oni sa do bani.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT
Przemyslaw Maciuszko wrote in message <8sm362$p6@news.tpi.pl...

|Co sie lepiej tuninguje - Alfa Romeo 145 czy Bravo GT ?
|Oba samochody z silnikiem 1.6

Wypowiem sie na temat Alfy, bo robilem tuning w 146 1.6 boxer (103 KM).
Wypolerowany zostal uklad dolotowy i wylotowy, wywazone glowne elementy
silnika, zmienione pierscienie, wsadzone indywidualnie zaprojektowane walki
rozrzadu, nawiercane kolo zamachowe w celu redukcji masy. Nastepnie
przeprogramowany komputer, aby dopasowac mape wtrysku do nowych walkow.
Potem doszedl sportowy _wklad_ filtra powietrza. Na koniec wywalilem caly
uklad wydechowy i wsadzilem krotki koncowy tlumik sportowy Ultera o wysokiej
wydajnosci.

W efekcie kazda zmiane wyraznie czuc. Auto jest zdecydowanie mocniejsze -
wrazenie porownywalne na moje oko do 130 KM. Pomiarow nie robilem, bo nie sa
mi na nic potrzebne. Latwo wkreca sie na obroty. Silnik stal sie agresywny,
reaguje na gaz jak zyleta. Wzroslo o ok. 10% zuzycie paliwa. Nieco
pogorszylo sie zachowanie w obszarze predkosci maksymalnej (latwiej traci
predkosc). Generalnie z efektow jestem bardzo zadowolony. Alfa stala sie
jeszcze bardziej Alfa :)

Nie pisze o zmianach w zawieszeniu i hamulcach, bo tematem jest silnik :))

alfi

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: sprtowe wkładki filtrów powietrza


Janek Sawicki wrote:

| moment obrot. ucieka w wysokie obroty (stozki sie sprawdzaja gdy chcesz
| jezdzic na wysokich obrotach...).
Bezsens ... grabowski zdaje sie mowil ze stozki sa bez sensu bo przez nie
moment idzie w wyzsze obroty a wcale sie nie zwieksza


[...]

Bo uklad dolotowy to nie rura od CO... szczegolnie w silnikach o
wysokim pojemnosciowym wskazniku mocy czy tez w dolotach wykorzy-
stujacych zjawisko "doladowania" rezonansowego...
Ale w Poznaniu byli tacy co im "na stozku ciagnal lepiej"... ;-)))

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: sprtowe wkładki filtrów powietrza


Bo uklad dolotowy to nie rura od CO... szczegolnie w silnikach o
wysokim pojemnosciowym wskazniku mocy czy tez w dolotach wykorzy-
stujacych zjawisko "doladowania" rezonansowego...
Ale w Poznaniu byli tacy co im "na stozku ciagnal lepiej"... ;-)))


Dziadzia jak nie wierzysz to się poświęcę i kupię drugi raz stożek.
Jak wyjdzie na moje to Ty go finansujesz.

Co Ty na to?

I czemu tak bardzo nie chciałeś testować różnicy wraz ze mną - bałeś się że
sobie samemu ciężej by Ci było zaprzeczać? :-)))

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: sprtowe wkładki filtrów powietrza


| Bo uklad dolotowy to nie rura od CO... szczegolnie w silnikach o
| wysokim pojemnosciowym wskazniku mocy czy tez w dolotach wykorzy-
| stujacych zjawisko "doladowania" rezonansowego...
| Ale w Poznaniu byli tacy co im "na stozku ciagnal lepiej"... ;-)))

Dziadzia jak nie wierzysz to się poświęcę i kupię drugi raz stożek.
Jak wyjdzie na moje to Ty go finansujesz.


Spoko :) Tylko nie bedziemy testowac go na oko :) Kup nowiutki wklad do
oryginalnego filtra, nowy stozek a my z dziadzia flaszeczke sie rzucimy,
podjedziemy na hamownie :) Jak bedzie nasze to dostaniesz flaszeczke + zwrot
za stozek , jak bedzie nasze do dokupujesz druga flasze i wypijamy je razem
:) co wy na to :) ?

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: sprtowe wkładki filtrów powietrza

Cavallino wrote:

| Bo uklad dolotowy to nie rura od CO... szczegolnie w silnikach o
| wysokim pojemnosciowym wskazniku mocy czy tez w dolotach wykorzy-
| stujacych zjawisko "doladowania" rezonansowego...
| Ale w Poznaniu byli tacy co im "na stozku ciagnal lepiej"... ;-)))

Dziadzia jak nie wierzysz to się poświęcę i kupię drugi raz stożek.
Jak wyjdzie na moje to Ty go finansujesz.

Co Ty na to?


Odmawiam... jeszcze Ci wisze stowke za dysk... :-)


I czemu tak bardzo nie chciałeś testować różnicy wraz ze mną - bałeś się że
sobie samemu ciężej by Ci było zaprzeczać? :-)))


Eeee... tam... takie testy... w sobote tez testowalismy - Riker
strzepal mnie na lotnisku w Bednarach o szesc dlugosci samochodu
na koncu dystansu.
Aby nie bylo watpliwosci - on Avensisem, ja Xsara a nie Garbem...
I co Ty na to ?

PS. Dla wyjasnienia dodam, ze nie zapinalem biegu wyzszego
    niz trzeci... :-))))))))

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: DOSWIADCZENIE GAZOWE

powiem tak :
jak bym wiedzial co bedzie po zalozeniu gazu .............


Co instalka gazowa potrafi zrobić z osiągami silnika można zobaczyć na
stronie Goduli
Wykres z hamowni:
http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm
Poniżej "wyciąg" dla leniwych :)
BMW 525i (E34)
1. Orginał = 190,8 KM
2. z inst. gaz - benzyna = 152,6 KM
3. z inst. gaz - gaz = 135,4 KM

Jak pisze Pan Godula "nawet niewielkie nawet ingerencje w układ dolotowy
mogą poważnie ograniczyć parametry silnika"
Trudno się z tym nie zgodzić jeśli "na dzień dobry"  -  jeżdżąc na benzynie
ubywa 40KM, (przy gazie 55KM)
Nieźle.
pzdr
Labdoria

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile KM ma policyjne Mondeo 2.0


"mit" <co@poczta.wp.plwrote in message

Pragne zauwazyc ze te samochody maja najczesciej zmodyfikowana skrzynie
biegow. Nie wiem jak dokladnie jest z mondeo ale polonezy w drogowce maja
dluzsze i bardziej rownomierne rozlozone przelozenia. Nie wiem czy to prawda
bo akurat o tym slyszalem od mojego mechanika ale taki polodolt ze znaczkiem
R z tylu potrafi sie rozpedzic do 200km/h. Z tego co mowil to ponoc uklad
dolotowy i glowica tych seryjnych silnikow jest zmodyfikowana. Ogolnie wg.
tego mechanika maja ponad 15%-25% wiecej mocy niz seryjny polonez z tym
samym silnikiem a skrzynia pozwala na jazde z wieksza predkoscia.
 Kilka lat temu jechalem z qmplem cc 900cm ktore ma podobne wartosci
przyspieszen jak i zwykly polonez, za nami jechala policja w nocy i nie
wiedzielismy o tym. Qmpel redukcja i zaczol przyspieszac na ograniczeniu do
60km./h , kiedy na liczniku bylo 100km a my ciagle maksymalnie
przyspieszalismy , ow radiowoz dogonil nas i wyprzedil jak sie wydalalo bez
wiekszego problemu. Moze to nie jest dowod, ale jednak o czym swiadczy.

Pozdro
    The EaGle

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile KM ma policyjne Mondeo 2.0


Pragne zauwazyc ze te samochody maja najczesciej zmodyfikowana skrzynie
biegow. Nie wiem jak dokladnie jest z mondeo ale polonezy w drogowce maja
dluzsze i bardziej rownomierne rozlozone przelozenia. Nie wiem czy to
prawda
bo akurat o tym slyszalem od mojego mechanika ale taki polodolt ze
znaczkiem
R z tylu potrafi sie rozpedzic do 200km/h. Z tego co mowil to ponoc uklad
dolotowy i glowica tych seryjnych silnikow jest zmodyfikowana. Ogolnie wg.
tego mechanika maja ponad 15%-25% wiecej mocy niz seryjny polonez z tym
samym silnikiem a skrzynia pozwala na jazde z wieksza predkoscia.


Wloz to miedzy bajki... Tak sie sklada, ze mam kilku przyjacol mechanikow w
warsztatach policyjnych... To co jezdzi po naszych drogach z oznaczeniami
Policja to w 95% seryjne bryki. Do tego z reguly w fatalnym stanie. Jechalem
pare razy Polonezem ze znaczkiem "R" i jakos nie chcial sie rozpedzac
powyzej 140-150 a przyspieszenia mial standardowe. Z tego co wiem to tylko
Vento sa lekko wzmocnione - ale raczej karoseria niz silniki...

k.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile KM ma policyjne Mondeo 2.0
Ale zdarzaja sie poldonezy z silnikiem 2,0 schyba scierry  a z tym nie
polecam sie scigac, poldzio sunacy ponad 200 po ulicach 3miasta nie ma zbyt
wielu przeciwnikow .

pozdrawiam


| Pragne zauwazyc ze te samochody maja najczesciej zmodyfikowana skrzynie
| biegow. Nie wiem jak dokladnie jest z mondeo ale polonezy w drogowce
maja
| dluzsze i bardziej rownomierne rozlozone przelozenia. Nie wiem czy to
prawda
| bo akurat o tym slyszalem od mojego mechanika ale taki polodolt ze
znaczkiem
| R z tylu potrafi sie rozpedzic do 200km/h. Z tego co mowil to ponoc
uklad
| dolotowy i glowica tych seryjnych silnikow jest zmodyfikowana. Ogolnie
wg.
| tego mechanika maja ponad 15%-25% wiecej mocy niz seryjny polonez z tym
| samym silnikiem a skrzynia pozwala na jazde z wieksza predkoscia.

Wloz to miedzy bajki... Tak sie sklada, ze mam kilku przyjacol mechanikow
w
warsztatach policyjnych... To co jezdzi po naszych drogach z oznaczeniami
Policja to w 95% seryjne bryki. Do tego z reguly w fatalnym stanie.
Jechalem
pare razy Polonezem ze znaczkiem "R" i jakos nie chcial sie rozpedzac
powyzej 140-150 a przyspieszenia mial standardowe. Z tego co wiem to tylko
Vento sa lekko wzmocnione - ale raczej karoseria niz silniki...

k.


Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Cordoba 1.4 ?

OOO!!!!

Nie zapomniales o recznym !? W moim przypadku niewykonalne .....

niestety nie.... (nie pamietam gdzie tankowalem, ale cos mi sie o majaczy
ze w shellu w tczewie)

Ostatni wynik: trasa Katowice - Szczawnica - Katowice (przez Krakow)
srednie
5,9 l/100km. Autostrada 140-160km/h reszta drog przepisowo + 10- 20
km/h.

gratuluje wynikow

Na
pokladzie 4 osoby. Jezdze plynnie ....

na pokladzie osob 2, noc gdzies o 2 wyjechalem, trasa E-75, tez jezdze
plynnie, nie zmienia to jedak faktu ze 140km/h to gdzies 4500 obr/min i
wskaznik poziomu paliwa opada w oczach

pzdr.

--
           sobol
       ...: cordoba '99 (oklejona) :...
  ..::W.C. Lodowisko Sporting Team::..
      || gg: 836238 | | icq: 159489105 ||
            so@plock-online.prv.pl

aha ! IBIZA nie CORDOBA 1.4
standardowe ogumienie, niestandardowy uklad dolotowy silnika .....

Pzdr., jACk
j@jack.prv.pl

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Maluch - jednosuw :)


"G. Firlik" <gfir@go2.plwrote in message



Witam !

W maluchu kolegi od jakiegos czasu nie dziala jeden cylinder w silnikum i
nikt w zasadzie nie wie co sie stalo. Byl juz u mechanika, ktory pobieznie
sprawdzil wszystko, ale nie udalo sie wykryc zrodla awarii. ZTCW


Moze wiele nie wniose do dyskusji ale IMHO to mimo wszystko nie jest
jednosuw ;)
Sprawdzac uklad zaplonowy (dokladniej) i sprawdzic uklad dolotowy

Jarek

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zagazowalem CAMRY V6 - rozpacz :(...

"Maniek (E-mail)" <amari2@o2.plwrote in message


news:6F916FF9414FD04E8C6760168F49FA8EF67EFC@mailserver.domdata.depfa-it.com

||  Eee, mnostwo fabryk to doklada teraz fabrycznie, czyli z pelnymi
|| gwarancjami, ze nie wspomne nielubianego tu na grupie DU, wiem tez o
|| nowych Corsach na lpg (i to tych 1.0:) ).

Nie mówię o rozwiązaniu, gdzie instalacja jest dokładana do
gotowego już auta - to się niczym nie różni od montowania
jej po zakupie gdziekolwiek ("gwarancja" to szczegół - bardziej
chodzi np. o jakość wykonania) i dla mnie na przykład jest to
rozwiązanie nie do zaakceptowania.

|| takie auto, ale naprawde fabrycznie przygotowane do jazdy na gaz (II
|| gen) bylo swego czasu Volvo, jest jakis model z napisem BiFuel,
|| pelna integracja, wskaźniki na desce, komputer zintegrowany dla obu
|| paliw, itd.

No i coś takiego oferował właśnie Peugeot w 406 - i IMHO jest to
rozwiązanie bardzo sensowne, warte nawet "przepłacenia".

W sumie wiadomo, że instalacja LPG wiąże się z kilkoma dość istotnymi
ingerencjami w konstrukcję auta - i nawet tak z pozoru banalna kwestia
jak zamocowanie zbiornika sprawia wielu monterom problemy (sporo
spartaczonych aut ma dla przykładu akwarium w bagażniku) nie
wspominając już o rzetelnym zabezpieczeniu antykorozyjnym, a co tu
dopiero mówić o sytuacjach, gdzie tacy "fachowcy" dość poważnie
ingerują np. w układ dolotowy. Fakt, że instalacja zakładana jest
w ASO wiele tu nie zmienia (właściwie to nic :)).

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: usterka w bmw :(
Mam podobny problem w Audi 200 2,2T.
Mój prawdopodobnie ma nieszczelny układ dolotowy powietrza (wypadek).
Dopóki mieszanka jest dodatkowo wzbogacana (zimny silnik) to wszystko gra,
jak się trochę nagrzeje to obroty spadają, czasami gaśnie.

Nauczyłem się hamować lewą nogą :))
-----Original Message-----
From: komar [mailto:ko@poczta.onet.pl]
Sent: Tuesday, November 13, 2001 4:59 PM
To: pl-misc-samoch@newsgate.pl
Subject: usterka w bmw :(

Witam wszystkich !

Mam taki problem z wozkiem (bmw 316) więc:

Na początek troche danych silnik 1,6 M40 pelny wtrysk.

Objawy : Po uruchomieniu wszystko jest ok do czasu gdy silnik nabierze
normalnej temperatury pracy potem zaczynają sie cuda: spadają obroty biegu
jalowego czasami gasnie, na wolnych obrotach jakby przestal palic na jeden
garnek - iskra jest na wszystkich świecach !
Zimny silnik chodzi bez problemów dopiero po jakichś 15 min jazdy zaczynają
sie wczesniej opisane objawy !!!!!

Podpowiedzcie gdzie może siedzieć przyczyna !

Pozdrowienia Marek :)

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: serwis Toyota - Kopestynscy (W-wa) - odradzam
dink napisał(a) w wiadomości: <42TV2.21266$811.412@news.tpnet.pl...


bylem umowiony na wczoraj rano na naprawe elektronicznych
"drobiazgow" - nie
dzialal klakson, przycisk "unlock door" po stronie kierowcy i
przepalila sie
lampka przy sterowaniu nawiewem. Przyjechalem, spytali mnie czy chce


Takie rzeczy najlepiej zrobic samemu... I nie wolno takich aut
zostawiac samopas mechanikom. Zaraz sie znajdzie chetny na
przejazdzke. Sprawdz czy nie masz "na szybko" czegos polakierowanego.
Jak odstawialem Omege do serwisu, to zawsze widzialem ten "glodny"
wzrok mechanikow. Zeby tylko dali sie "hasnac"... Od razu pedal podloga,
dym z kol. To czesto banda niewyzytych debili. Za grosz nie wierze ASO.
Odpowiedzialnosc zbiorowa. Nikt nic nie wie. Wiele rzeczy robie sam,
bo boje sie oddac do serwisu. Mozna sie sporo nauczyc o wlasnym
samochodzie. Np. za wymiane alternatora zaspiewali mi 500 zl, zrobilem
sam - owszem, trzeba bylo rozebrac uklad dolotowy, ale doszedlem do
wniosku ze jesli uczen w serwisie to zrobi, to czemu sam mialbym nie
dac sobie rady. Wygospodarowalem czas w wolna sobote i poszlo jak
z platka. Ale zebym odstawial auto do serwisu na naprawe klaksonu i
elektrycznych drobiazgow ? Nieee, to jest banalne a poza tym radocha
z tego ze cos zrobiles samemu...

Jacek.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: serwis Toyota - Kopestynscy (W-wa) - odradzam


Jacek Ziomek wrote:

Takie rzeczy najlepiej zrobic samemu... I nie wolno takich aut
zostawiac samopas mechanikom. Zaraz sie znajdzie chetny na
przejazdzke. Sprawdz czy nie masz "na szybko" czegos polakierowanego.
Jak odstawialem Omege do serwisu, to zawsze widzialem ten "glodny"
wzrok mechanikow. Zeby tylko dali sie "hasnac"... Od razu pedal podloga,
dym z kol. To czesto banda niewyzytych debili. Za grosz nie wierze ASO.
Odpowiedzialnosc zbiorowa. Nikt nic nie wie. Wiele rzeczy robie sam,
bo boje sie oddac do serwisu. Mozna sie sporo nauczyc o wlasnym
samochodzie. Np. za wymiane alternatora zaspiewali mi 500 zl, zrobilem
sam - owszem, trzeba bylo rozebrac uklad dolotowy, ale doszedlem do
wniosku ze jesli uczen w serwisie to zrobi, to czemu sam mialbym nie
dac sobie rady. Wygospodarowalem czas w wolna sobote i poszlo jak
z platka. Ale zebym odstawial auto do serwisu na naprawe klaksonu i
elektrycznych drobiazgow ? Nieee, to jest banalne a poza tym radocha
z tego ze cos zrobiles samemu...


... szkoda czasu ?

--w

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Magiczny Polonez...


Pan Adam wrote:


 | PA1.6GLE ma 87KM, a 1.6GLI (przed PLUSem któremu chiba troche dołożyli)
 | PA~75KM.
 | 81.5 KM (60 kW) bez katalizatora, 80 KM (59 kW) z katalizatorem. Nie mam
 | danych wersji z katalizatorem i wspomaganiem kierownicy. Na pewno
 | jednak nie dołożyli KM ale raczej jeszcze odjęli...
 PAA ja jestem przekonany (żeby nie powiedzieć uparty ;)
 PAKatalizator miały juz 1.6GLI przed plusem. I właśnie te miały
 PAnajmniejszą moc.
 PAObecne 1.6GLI mają napewno więcej niż np. te z 1995 roku.

Obecne GLI to są GSI - zmieniona głowica, wtrysk i układ dolotowy.

[...]

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Dymiąca Laguna II
On 5 Maj, 13:47, hamberg <radoslaw.gaw@gmail.comwrote:


| Na przykład w japończykach takie awarie się nie zdarzają. Dajmy na to w
| takim Nissanie - nie do pomyślenia.
| ;)

hmm - znaczy japonskie diesle nie spala oleju silnikowego tylko zawsze
rope czy jak? Bo jak inaczej wytlumaczyc Twoje twierdzenie ze cos
takiego jest nie do pomyslenia? Moze jakis czujnik jest w kolektorze
ktory wyczuje olej w kolektorze dolotowym i wtedy wetknie preta w
szprychy zeby zdlawic rozpedzajacy sie silnik...


kolego ironii nie wyczułeś ;p

No właśnie, a jak szybko zgasić automata? Może układ dolotowy czymś
zatkać?

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Dymiąca Laguna II

Użytkownik "Arkadiusz Górski" <arkadiusz.gor@gmail.comnapisał w
wiadomości
On 5 Maj, 13:47, hamberg <radoslaw.gaw@gmail.comwrote:


| Na przykład w japończykach takie awarie się nie zdarzają. Dajmy na to w
| takim Nissanie - nie do pomyślenia.
| ;)

hmm - znaczy japonskie diesle nie spala oleju silnikowego tylko zawsze
rope czy jak? Bo jak inaczej wytlumaczyc Twoje twierdzenie ze cos
takiego jest nie do pomyslenia? Moze jakis czujnik jest w kolektorze
ktory wyczuje olej w kolektorze dolotowym i wtedy wetknie preta w
szprychy zeby zdlawic rozpedzajacy sie silnik...


kolego ironii nie wyczułeś ;p

No właśnie, a jak szybko zgasić automata? Może układ dolotowy czymś
zatkać?
Wozic gasnice sniegowa i trysnac co2 w dolot :)
Dlatego  aby zapobiec takim przypadkom laguna nastepnej
generacji bedzie miala odpreznik na linke  -:)

pzdr

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Dymiąca Laguna II
Hello Rafał,

Monday, May 5, 2008, 8:27:15 PM, you wrote:


| No właśnie, a jak szybko zgasić automata? Może układ dolotowy czymś
| zatkać?
Mnie to wyszło tak: otworzyć maskę, odpiąć paliwo ... nic innego
do łba mi nie przychodzi ;/


Paliwem jest olej ze sprężarki - jak chcesz go odciąć?

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik OHC i DOHC

Slawomir Rubach napisał(a) w wiadomości: ...


A czemu, jeśli można wiedzieć?
Tak sobie, nie bo nie, czy może jakieś argumenty na to, że to lepsze
rozwiązanie.
Bo, że dużo droższe to pewne.


Pojezdzij Integra 1.8 i Mustangiem 5.0 oba maja zblizona moc
- sam ocenisz.
Silniki z 2 zaw/cyl maja  duzo lepsza charakterystyke momontu obr.
Co z tego ze jezdze samochodem co ma 100 kM z litra
- zeby jechac trzeba niezle przypilowac na wysokich obrotach.
Mowie z mojego punktu widzenia (uzywany samochod sportowy).
Poza tym latwij eksploatowac uzywany silnik duzej pojemnosci,
wiem ze duzo pali, ale mozna np. wstawic gaz i tez bedzie dobrze
ciagnal, moze miec luzy, glowica moze klepac a i tak bedzie mial
swoja moc.
Natomiast wysokoobrotowa szlifiera jak zaczyna brac olej szybko slabnie.
Zaawansowana technologia jest dobra dopoki nowa, pozniej problemy
z naprawami, remont glowicy duzo drozszy i trudny do wykonania bo
musi byc bardzo dokladny. Czesto silnik po remoncie nie chodzi tak
jak nowy.

Wyobraz sobie ze kupujesz uzywany samochod np. V6 z 5 zaw/cyl
i okazuje sie ze masz  w glowicy szklanki (30szt.) do wymiany 450,- za
sztuke.

Pomijam najnowsze tendencje - uklad dolotowy o zmiennej dlugosci,
zmienne fazy rozrzadu - pomysl o naprawach tego.

                    Micrus.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Problem stary jak LPG? - problemy z odpalaniem... :-(


maciej_gawron@wp.pl wrote:
Zresztą w zeszłym roku w zimę było to samo. Od tego czasu skład mieszanki
był już kilka razy ustawiany, w tym przez Ciebie (po Twoich regulacjach
już nic nie było dłubane).


No dobrze, ale ja ustawiłem ją na lato. Na zimę AFAIR to masz powietrze
pobierane z innego nieco miejsca....


A ww. automat jest, tyle tylko, że kolektor wydechowy - znad którego
początkowo brane jest powietrze - przez te kilka chwil pracy (tak jak np.
wczoraj - silnik pracował zaledwie kilkadziesią sec.) nie zdąża jeszcze się
nagrzać...


No dobrze, ale zmienia się opór stawiany powietrzu przez układ dolotowy,
zmienia sie podciśnienie i reduktor głupieje. Spróbuj odłączyć
podciśnienie opd tego układu i zobaczysz, że się poprawi (oczywiście
wężyk zaślepić jakoś).

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Problem stary jak LPG? - problemy z odpalaniem... :-(


Adam Płaszczyca <_@irc.plwrote:
| Zresztą w zeszłym roku w zimę było to samo. Od tego czasu skład mieszanki
| był już kilka razy ustawiany, w tym przez Ciebie (po Twoich regulacjach
| już nic nie było dłubane).

No dobrze, ale ja ustawiłem ją na lato. Na zimę AFAIR to masz powietrze
pobierane z innego nieco miejsca....


No w sumie fakt... Czyli lekko wzbogacić mieszankę. Ale na parowniku
czy wystarczy trochę podkręcić zawór na wężu głównym gazu? Ustawień na
parowniku wolałbym raczej nie ruszać skoro już je raz (i dobrze) ustawi-
łeś... :-)))

| A ww. automat jest, tyle tylko, że kolektor wydechowy - znad którego
| początkowo brane jest powietrze - przez te kilka chwil pracy (tak jak np.
| wczoraj - silnik pracował zaledwie kilkadziesią sec.) nie zdąża jeszcze się
| nagrzać...

No dobrze, ale zmienia się opór stawiany powietrzu przez układ dolotowy,
zmienia sie podciśnienie i reduktor głupieje. Spróbuj odłączyć
podciśnienie opd tego układu i zobaczysz, że się poprawi (oczywiście
wężyk zaślepić jakoś).


Piszesz o układzie "automatu" zmieniającego źródło zasysanego powietrza?
Musze zajrzeć jak to tam jest rozwiązane - nie wgłębiałem się we frytkę ;-))

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: LPG - czy szkodzi silnikowi?
Osobiscie mam passata TDI, wczesniej jezdzilem bezyna i odpowiem ci
OBIEKTYWNIE. Studiuje chemie na specjalnosci paliwa i energia ( duzo
rafineryjnych i nafciarskich spraw). Z naukowego punktu widzenia gaz nie
wplywa na zywotnosc silnika, w kazdym razie nie jest gorszy od benzyny. W
benzynie masz szereg dodatkow potrzebnych tylko benzynie-do podnoszenia LO
( w gazie masz standardowo ponad 100); detergenty i inne czyszczace (
czyszcza tylko uklad dolotowy z ciezkich weglowodorow mogacych krakowac na
zaworach-gaz to lekkie weglowodory nie potrzebujace takich dodatkow) itd. A
do tego dochodzi ekologia i..... duzo mniejsze wydatki n a paliwo. Gdybym
teraz kupowal auto to nie kupilbym nic innego jak jakies 2000cm3 albo wiecej
i LPG. Jedyny mankament gazu to brak miejsca w bagazniku (to boli) i drozsze
i dokladniejsze przeglady.
Pozdrawwiam
Alti
Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Gaz w silnikach z plastikowym kolektorem


Tartak sc <bi@tartak.mmart.plwrote:
mam trzech znajomych którzy mają plastikowy kolektor i dwoje z nich kleiło
już kolektor a jeden wymieniał cały układ dolotowy powietrza!!!


To efekt melepetów instalatorów.

U mnie od ponad 80 000 km jakoś ani pół strzału. Zapewne czary.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Gaz w silnikach z plastikowym kolektorem
On 18 Jun 2002 15:46:01 GMT,  Adam Płaszczyca wrote:


Tartak sc <bi@tartak.mmart.plwrote:
| mam trzech znajomych którzy mają plastikowy kolektor i dwoje z nich kleiło
| już kolektor a jeden wymieniał cały układ dolotowy powietrza!!!

To efekt melepetów instalatorów.
U mnie od ponad 80 000 km jakoś ani pół strzału. Zapewne czary.


Solidny, metalowy kolektor, i dobre wyciszenie :-)

J.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaki olej 5W-40 czy 10W-40 ?
Przyszedl mail od Piotr Konieczny i powiedziala:


5W-40 to syntetyk a 10W-40 to półsyntetyk. Jeżeli chcesz zrobić
silnikowi "dobrze" to lej 5W-40.


Tak BTW robienia dobrze, to wlasnie ogladalem uklad dolotowy
i stwierdzilem, ze przy mobil 0w40 odklada sie na przepustnicy
o wiele mniej par z odmy niz przy elfie 5w30.... no i nie wiem
co o tym myslec...

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Astra 1.4 (60KM)


Witam

Czy ktos probowal podniesc moc przy tym silniku? O ile max mozna ja
podniesc
wymieniajac jedynie np filtr powietrza itp:) nie ingerujac w sam


silnik ?

Nie wiem jak w tym silniku, ale w dawnoych polskich samochodach (fiat
125, 126, polonez) mozna bylo duzo zyskac modyfikujac uklad dolotowy,
wydechowy, poprawiajac niedorobki odlewnicze i montazowe w gazniku (ty
nie mas gaznika), zysk byl nawet do 30% mocy. Ale wspolczesne samochody
sa dosc dobrze zaprojektowane i pewnie nie da sie ta droga duzo
uzyskac. Zmiana oprogramowania komputera, faz rozrzadu moze cos by
poprawila. :-)

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Pojemność a moc silnika...?


ardziu wrote:

Maciek Gawroński napisal(a):

| Witam
| Pod koniec lat 80-tych i na samym początku 90-tych Nissan w
| modelu sunny N13 montował dwa rodzaje silników 1.6 - 73KM i
| .......
| dlaczego (to już trochę mniej mnie interesuje :)  )
| uzyskano takie zróżnicowanie mocy i mom. obr. w wydawać by
| się mogło takich samych silnikach?

np. inne walki rozrzadu...


... i/lub inne sterownie wtryskiem i zaplonem a byc moze nawet inny
uklad dolotowy.

Piotrek

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Pojemność a moc silnika...?
(ciach)


| np. inne walki rozrzadu...

.... i/lub inne sterownie wtryskiem i zaplonem a byc moze nawet inny
uklad dolotowy.


OK, ale o ile może to dotyczyć nissana (inne wałki [BTW

silniki te były ohc] itd. owocuje łatwiejszym "wkręcaniem"

się na obroty i wzrostem mocy) i VW, o tyle nie podejrzewam

skody o stosowanie tak wyrafinowanych metod do podniesienia

mocy silnika 1.3 jedynie o 2KM (z 58KM w wersji 135 do 60KM

w wersji 136 - przyczym zasilane one były gaźnikiem).

Niezależnie od powyższych uwag jak VW z silnika 1.8 i

standardowych 90KM "zszedł" do 75KM w tym samym silniku?

Czyżby było to jedynie kwestią momentu (chwili) pomiaru mocy

i mom. obr. (przy niższych obrotach - niższa moc i moment)?

Bo jeżeli tak, to teoretycznie każdy producent silników może

zawyżać bądź zaniżać te wartości, zależnie od wymagań danego

rynku (np. w Niemczech stawka OC zależna nie od poj. silnika

lecz jego mocy).

Pozdr.

Maciek

(nissan sunny N13 1.6SLX '88r.)

Grodzisk Maz.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Ibiza z silnikiem 1.5 /Porsche/ - co to warte?


On Sat, 12 Jun 1999 09:23:12 GMT, mch@sgh.waw.pl wrote:
Mam okazje kupic takie cudo...
rocznik 92... czy ktos mial z tym pojazdem do czynienia?
Jaka jest tego awaryjnosc, osiagi - przejechalem sie tym z 5 km
obejrzalem i zrobil na mnie dobre wrazenie, ale moze jest tu gdzies
jakis uzytkownik /obecny lub byly/ tego autka.


O ile sie orientuje to Porshe nie robilo tego silnika tylko "uklad dolotowy" czy
jak to sie cholerstwo tam wie i to ma takie ladny napis Porshe :)
A co do tego czy warto - stoi taki w zaprzyjaznionym warsztacie - w strasznym
stanie i facet wniego laduje kapuche bo mowi ze innego auta nie chce :) coz ...

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Znowu problem...:/


Nuel wrote:
Czy przyczyna moze byc zasyfialy filtr paliwa?
Z tego co sie orientuje dluuugo nie byl wymieniany, jakies 70-90 kkm.


moze byc.. ale rzuc jeszcze okiem na uklad dolotowy, a zwlaszcza miejsca
gdzie moga wystepowac jakies nieszczelnosci, sparciale weze, obluzowane
obejmy. obce powietrze rozrzedzajace mieszanke potrafi oslabic do zera
kazdy silnik.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Wszczepienie turbo do Golfa III 1.8
cataztrof a ĂŠcrit :


ogolnie - jakies minimum 8-9 tys. ale raczej wiecej.


a od czego to zalezy glownie? od kosztow robocizny (mniej typowe auto -
drozej, ceny czesci (sprezarki uniwersalne czy dedykowane do konkretnego
modelu, )od oczekiwanego wzrostu mocy czy czegos innego?

innymi slowy co ksztaltuje najbardziej cene w typowych przypadkach -
chodzi mi o wzrost mocy okolo 30-50%, bo to chyba norma?

czy gdzies mozna zrobic wycene takiej przerobki, powiedzmy +/-20%?
chodzi tylko o niezbedne przerobki silnika i uklad dolotowy/wydechowy.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Wszczepienie turbo do Golfa III 1.8


cataztrof a ĂŠcrit :

| ogolnie - jakies minimum 8-9 tys. ale raczej wiecej.

a od czego to zalezy glownie? od kosztow robocizny (mniej typowe auto -
drozej, ceny czesci (sprezarki uniwersalne czy dedykowane do konkretnego
modelu, )od oczekiwanego wzrostu mocy czy czegos innego?

innymi slowy co ksztaltuje najbardziej cene w typowych przypadkach -
chodzi mi o wzrost mocy okolo 30-50%, bo to chyba norma?

czy gdzies mozna zrobic wycene takiej przerobki, powiedzmy +/-20%?
chodzi tylko o niezbedne przerobki silnika i uklad dolotowy/wydechowy.


Proponuje zasiegnac porady firm ktore takie cyrki wyprawiaja. Powninni podac
Ci cene i wszystko wyjasnic. zobacz np  http://tinyurl.com/4qmt6 lub cos w
ten desen. :)

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Wszczepienie turbo do Golfa III 1.8
Chodzi  Arturo <arturo1977NOS@poczta.onet.plwokół pl.misc.samochody i
mamrocze pod nosem:


cataztrof a ĂŠcrit :

| ogolnie - jakies minimum 8-9 tys. ale raczej wiecej.

a od czego to zalezy glownie? od kosztow robocizny (mniej typowe auto -
drozej, ceny czesci (sprezarki uniwersalne czy dedykowane do konkretnego
modelu, )od oczekiwanego wzrostu mocy czy czegos innego?


glownie czesci i robocizna. Od wzrostu mocy o tyle o ile
wymusza (wzrost mocy pow. 30% ) powazniejsze zmiany w silniku
(tloki, wal, panewki przystowowane do wiekszych sil dzialajacych na nie...)
Ale to tez zalezy od silnika/producenta/kraju

Np do amerykanowozow sa turbo kit'y po 800-1500 USD
ktore montuje sie do seryjnych egzemplarzy.


czy gdzies mozna zrobic wycene takiej przerobki, powiedzmy +/-20%?
chodzi tylko o niezbedne przerobki silnika i uklad dolotowy/wydechowy.


poszukaj w internetu (godula??chojnacki??)- jak do probowki to chyba
latwiej niz trudniej ;)

Pzdrwm

Woocash

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Olej
DoQ napisał(a) w wiadomości: ...


Jakie mogą być konsekwencje wlania oleju ponad normę i jakie są granice
'przesady' (250ml - 0.5L +?)


No wiec dla przykladu:

Nissan 200SX ... jak wleje wiecej oleju tzn. ponad maxa to
zaraz go wywali rura wydechowa...tak dlugo bedzie kopcil
az poziom oleju ustali sie w normie.
A dokladnie wywala go odma (odpowietrzenie glowicy)
przy okazji zapaskudzi caly uklad dolotowy powietrza, turbine
i wydech.

        Micrus
        http://free.koti.com.pl/~micrus/

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Olej
--
Witam!

A o ile więcej wlałeś tego oleju ?

Pozdrawiam.
Paweł
de@alpha.net.pl

Micrus napisał(a) w wiadomości: ...

DoQ napisał(a) w wiadomości: ...
| Jakie mogą być konsekwencje wlania oleju ponad normę i jakie są granice
| 'przesady' (250ml - 0.5L +?)

No wiec dla przykladu:

Nissan 200SX ... jak wleje wiecej oleju tzn. ponad maxa to
zaraz go wywali rura wydechowa...tak dlugo bedzie kopcil
az poziom oleju ustali sie w normie.
A dokladnie wywala go odma (odpowietrzenie glowicy)
przy okazji zapaskudzi caly uklad dolotowy powietrza, turbine
i wydech.

       Micrus
       http://free.koti.com.pl/~micrus/


Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Poloneza


THCMAN <thcm@poczta.onet.plwrote:
Silnik zbadany na hamowni: ok. 135 KM przy 6000 obr/min !
Nowy układ dolotowy z filtrem stożkowym K&N, swiece Brisk, zmienione fazy
[...]
hamulce z tarczami wentylowanymi i zaciskami od Audi 100 ( przód )
Prosze o opinie na ten temat


Służę: podziwiam Cię, że Ci się chciało.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik Daewoo 1.5 DOHC


Telesfor wrote in message <01bdf771$ad9db180$0100007f@localhost...
Tluke sie Nexia 1.5 glx dohc juz 2.5 roku. (60000km).
Ogolnie silnik mozna pochwalic.


Dzieki za info. Ciekawi mnie to, bo mam Lanosa 1.6 DOHC. Ostatnio ogladalem
Espero 1.5 DOHC i zauwazylem, ze te silniki sa konstrukcyjnie bardzo
podobne. Roznia sie jedynie pojemnoscia, nieco stopniem sprezania i tym ze
Lanos ma uklad dolotowy o zmiennej geometrii,  a w zwiazku z tymi zmianami
rowniez moca (1.6 - 106KM).
Tak wiec Twoja wiadomosc dobrze wrozy :-)
Co do glosnej pracy to zalezy do czego porownywac, bo jesli do silnikow
8-zaworowych to nic dziwnego - dwa walki rozrzadu z reguly troche glosniej
pracuja niz jeden.

Pozdrawiam,
Piotr

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik Daewoo 1.5 DOHC


Piotr Glaska wrote:
Dzieki za info. Ciekawi mnie to, bo mam Lanosa 1.6 DOHC. Ostatnio ogladalem
Espero 1.5 DOHC i zauwazylem, ze te silniki sa konstrukcyjnie bardzo
podobne. Roznia sie jedynie pojemnoscia, nieco stopniem sprezania i tym ze
Lanos ma uklad dolotowy o zmiennej geometrii,  a w zwiazku z tymi zmianami


Z awaryjnoscia silnika DOHC 1500 jest tak jak kiedys bylo z Ladami (takie
ruskie Fiaty, jezeli nie pamietasz) jak trafisz na egzemplarz to jest OK,
jezeli nie to wpadles. Ja mialem w ciagu 24 tys km awarie aparatu zaplonowego
(silnik raz zapalal raz nie, losowo - po 5 wizytach w koncu to naprawili),
pekniecie tlumika tzw. portek i wreszcie pekniecie tloka. Na plus zaliczyc
nalezy to, ze aczkolwiek ostatnia awaria nastapila po zakonczeniu gwarancji i
rekojmi to Daewoo naprawilo ja bez dyskusji.
Na cale szczescie z tego co czytalem to silnik 1600 zostal znacznie poprawiony,
nie mowiac juz o 2,0 DOHC w Nubirze a Daewoo samo przyznaje, ze ten
wczesniejszy silnik nie jest doskonaly. Pozdrawiam - Radek

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: instalacja LPG w gaznikowcu


krzysiek <ho@omega.szn.plwrote:
| Spartolona instalacja. Skąd jesteś?
spartolona niestety... a jestem ze szczecina


Być może przyczyna jest o wiele prostsza. Otóż układ dolotowy daje za
mały opór aby reduktor zareagował prawidłowo i stąd te kłopoty.

Najpierw jednak zacząłbym od regulacji gazu śrubą (śrubami) na dłąwiku
dolotu (ten 'rozdzielacz').

Jeżeli to nie pomoże, to wstawić dławik (tektura, cokolwiek innego)
przesłaniający kanał dolotowy powietrza.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: instalacja LPG w gaznikowcu


| Spartolona instalacja. Skąd jesteś?
| spartolona niestety... a jestem ze szczecina

Być może przyczyna jest o wiele prostsza. Otóż układ dolotowy daje za
mały opór aby reduktor zareagował prawidłowo i stąd te kłopoty.

Najpierw jednak zacząłbym od regulacji gazu śrubą (śrubami) na dłąwiku
dolotu (ten 'rozdzielacz').

Jeżeli to nie pomoże, to wstawić dławik (tektura, cokolwiek innego)
przesłaniający kanał dolotowy powietrza.


w sumie musze i tak jechac do warszawy wiec narazie nie bede nic kombinowal,
mam gwarancje na rok to musza mi to zrobic dobrze. w ogole to mi cos
spieprzyli i na benzynie drugi przelot tez sie nie otwiera :/

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakładanie turbo do silnika
Witam

Jak to jest z turbo... tak się przyglądam temu elementowi i duże to to
nie jest. Czy to działa na tej zasadzie że podłączamy układ wydechowy,
czyli rurkę która idzie do tłumików z silnika do turbo a z drugiej
strony układ dolotowy?

Jak się to robi przy twin-turbo? Dwie turbosprężarki równolegle? Nie
rozsadzi tej mniejszej na wysokich obrotach?

Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego?

Czy można przyjąć że ilość powietrza potrzebna silnikowi jest
proporcjonalna do jego mocy?

Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2
turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki
temu uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika?

Pozdrawiam

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakładanie turbo do silnika


Witam

Jak to jest z turbo... tak się przyglądam temu elementowi i duże to to nie
jest. Czy to działa na tej zasadzie że podłączamy układ wydechowy, czyli
rurkę która idzie do tłumików z silnika do turbo a z drugiej strony układ
dolotowy?

Jak się to robi przy twin-turbo? Dwie turbosprężarki równolegle? Nie
rozsadzi tej mniejszej na wysokich obrotach?

Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego?

Czy można przyjąć że ilość powietrza potrzebna silnikowi jest
proporcjonalna do jego mocy?

Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2
turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki temu
uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika?


A po co ci tyle mocy? Jak nawet uda ci sie cos zwiekszyc to moze sie okazać
ze silnik pochodzi naprawde krótko. Nie dalej jak wczoraj oglądałem "5 bieg"
na Tvn turbo. Kupili lotusa i chcieli przekroczyc predkosc 200mil/h. No to
podkręcili silnik. piersza próba - nie wytrzymała skrzynia, druga róba - nie
wytrzymało sprzęgło, trzecia proba z podtlenkiem azotu - nie wytzrymały
tłoki. Jak tuning to nie tylko silnika, problemów moze byc tyle ze lepiej po
prostu kupic mocniejsze auto przetestowane przez producenta.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakładanie turbo do silnika
Michał napisał(a):


Witam

Jak to jest z turbo... tak się przyglądam temu elementowi i duże to to
nie jest. Czy to działa na tej zasadzie że podłączamy układ wydechowy,
czyli rurkę która idzie do tłumików z silnika do turbo a z drugiej
strony układ dolotowy?


wszystko spoko ale te spaliny musza jeszcze gdzies uciekac - one sluza
tylko do obracania turbiny.


Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2
turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki
temu uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika?


sama sprezarka nic tu nie da - potrzebnajest jeszcze elektronika,
wzmocnione elementy silnika, odpowiedznia regulacja i wiele wiele wiele
godzin dlubania i kombinacji

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakładanie turbo do silnika


On Wed, 24 Oct 2007 14:29:17 +0200,  Michał wrote:
Jak to jest z turbo... tak się przyglądam temu elementowi i duże to to
nie jest. Czy to działa na tej zasadzie że podłączamy układ wydechowy,
czyli rurkę która idzie do tłumików z silnika do turbo a z drugiej
strony układ dolotowy?


Jeszcze olej.
no i miejsce pod maska, bo turbosprezarka moze duza nie jest, ale
4 grube rury trzeba jeszcze doprowadzic.


Czy sprężarka od Diesla nadaje się do silnika benzynowego?


Nie bardzo - cisnienia za duze.
Ale w archiwum jest jeden ciekawy post.


Czy można przyjąć że ilość powietrza potrzebna silnikowi jest
proporcjonalna do jego mocy?


W zasadzie tak.


Czy ma sens wsadzenie do silnika V8 lub V12 o mocy blisko 300 KM 2
turbosprężarek od Lanci 2.0 które miały 200-225 KM? Czy można dzięki
temu uzyskać z 400-450 KM nie niszcząc charakterystyki silnika?


Ja bym sie o inne rzeczy niz charakterystyka martwil.
Andy Zdzitowiecki polecal tu kiedys ksiazke ...

J.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakładanie turbo do silnika


| Jak się to robi przy twin-turbo? Dwie turbosprężarki równolegle? Nie
| rozsadzi tej mniejszej na wysokich obrotach?

a czy w twin turbo to nie jest tak ze kazda z tych sprezarek dziala przy
innych obrotach, znaczy sie jedna przy nizszych, druga przy wyzszych, tak
aby wlasnie zachowac charakterystyke silnika i ciaglosc doladowania w
pelnym zakresie obrotow?


Może są i takie rozwiązanie, jednak częściej chyba jednak obie działają tak
samo.
Każda z nich zasilana jest przez "połowę" spalin.
Dosyć naturalne rozwiązanie w silnikach w układzie V.
I jedna nie rozsadzi drugiej, jako że każda ma "swój" układ
dolotowy/wydechowy.

Pozdrawiam,
Alex.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaka instalacja do P11?
    Hm, a jaki masz silnik w tej Primerze? Ojciec ma P11 z silnikiem 1,6 16V,
założyliśmy instalację II generacji z kompem (nie sekwencje). 4 rok auto jeździ
bez problemów. Musisz zwrócić tylko uwagę na układ dolotowy i tzw mieszacz
(chyba to się tak nazywa), bo jak założą niewłaściwy, to Ci będize palic na
benzynie jak smok... :) Najlepiej poszukaj w archiwum na Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaka instalacja do P11?


   Hm, a jaki masz silnik w tej Primerze? Ojciec ma P11 z silnikiem 1,6
16V, założyliśmy instalację II generacji z kompem (nie sekwencje). 4 rok
auto jeździ bez problemów. Musisz zwrócić tylko uwagę na układ dolotowy i
tzw mieszacz (chyba to się tak nazywa), bo jak założą niewłaściwy, to Ci
będize palic na benzynie jak smok... :) Najlepiej poszukaj w archiwum na


BRC

zwykle BRC mialem w P10
w P11.144 BRC 24 Sequent.

zero problemow...

M

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Sprzedam: Alfa 146
Przyszedl czas na zmiany, sprzedaje swoja Alfe. Chetnie oddam w dobre rece
grupowicza, ktory doceni moj wklad w ten samochod :)

Jak w temacie jest to AR 146 1,6 boxer, kwiecien 1997, przebieg 90kkm,
bordo metalic, kupiona w kraju, bezwypadkowa.

Wyposazenie: wspomaganie, airbag kierowcy, el. szyby i lusterka, centralny
zamek, welur, alarm prestige (najwyzszy model).

Poddalem ja pewnym przerobkom: usztywnione zawieszenie, sportowy wydech
Ulter, lekkie kolo zamachowe, sportowe walki rozrzadu, wypolerowany uklad
dolotowy/wylotowy.

Utrzymana tip-top, wszystko robione na biezaco.

Dokladam bagaznik na rowery oraz lancuchy sniegowe.

Cena: 26.000 PLN

Kontakt: alfi@poczta.fm tudziez 0601 487933

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: VW Passat '92 - opinie, gaz


1.8 jest slabe na gazie to co dopiero 1.6, poszukaj czegos innego ...


Może coś zle wyregulowana instalcja gazowa?
U mnie w fabii 1.4/60KM nie widze żadnej różnicy na gazie, kolega który
też na taką fabię testowął moją i był mocno zdumiony, bo myślał, że
zagazowany sześćdziesięciokonny silnik to bedzie straszny muł. :-)
Wszystko zależy jak instalacja jest założona, ważny jest układ
dolotowy, u mnie jak gazownik zamiast oryginalnego dolotu wstawił
zwykła karbowaną rurę skierowaną do tyłu to niedość,  że samochód
strasznie wył przy przyspieszaniu to jeszcze brakowało mu mocy.
Zmieniłem na oryginalny i jest cichutko jak na benzynie a moc
porównywalna (maks. 160 km/h na gazie, 170km/h na benzynie). Spalanie
na gazie 9l, na benzynie 7l/100km.

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: POMOCY Mechanik VW
sprawdz caly uklad dolotowy (nieszczelnosci) i wylotowy (np. przytkany
Katalizator). Stawiam na problemy z lewym powietrzem.

Simonto

Użytkownik "Remigiusz Siedlec" <coli@colinmc.cjb.netnapisał w
wiadomości | Witam, może ktoś zna dobrego mechanika od VW chodzi o golf 3
| mam problem z autem, nikt mi nie potrafi pomoc byłem u kilku mechaników i
| nikt nie wie co jest z autem , ostatnio bylem w serwisie autoryzowanym VW
i
| tez nie pomogli
| problem jest mianowicie taki: wszyscy mowia ze wszystko jest wpozadku
| natomiast samochod nie ma mocy i przyspieszenia oraz jest malo elastyczny
w
| autoryzowanym serwisie powiedzieli mi ze zrobili diagnostyke i ze wszystko
| jest w pozadku oraz zgodzili sie ze to auto powinno jezdzic lepiej ale oni
| nie wiedza co jest przyczyna ... zaplon wpozadku swiece nowe przewody nowe
| wtrysk wpozadku poprostu jakas magia bo juz sie pol roku z tym mecze i
nikt
| nie ma pojecia co jest grane ...
|
| Auto VW GOLF III 1.6 silnik AEA 75KM
|
| jesli chodzi o jazde to przy zmianie biegow obroty mu strasznie szybko
| spadaja ...
|

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Audi 80 B3 1.9 TD (1992)
Witam,

Zwykłe 1.9 TD ma 75 KM, (montowane w Audi chyba przez 6 mies.) 1.9 TDI ma 90
KM a 1.9 TDI (czerwone i) ma 110 KM, natomiast 1.6 TD (bardzo wysilony
silnik) ma chyba 83 KM. Mozna troche podnieść osiągi 1.9 TD montując układ
dolotowy od 1.6 (Turbo i Intercooler) bez zbytnego nadwyrężania jednostki

Pozdrowienia

Bartek


"Ma" <swa@poczta.onet.plwrote in message


Czy ktoś wie, jaką moc ma silnik w tym aucie ?

Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Temat: Audi 80 B3 1.9 TD (1992)
A takie "podniesienie osiągów" to duże ryzyko i koszty ?

Pozdrawiam,
Marek

Bartłomiej Świech wrote:
Witam,

Zwykłe 1.9 TD ma 75 KM, (montowane w Audi chyba przez 6 mies.) 1.9 TDI ma 90
KM a 1.9 TDI (czerwone i) ma 110 KM, natomiast 1.6 TD (bardzo wysilony
silnik) ma chyba 83 KM. Mozna troche podnieść osiągi 1.9 TD montując układ
dolotowy od 1.6 (Turbo i Intercooler) bez zbytnego nadwyrężania jednostki

Pozdrowienia

Bartek

"Ma" <swa@poczta.onet.plwrote in message
Czy ktoś wie, jaką moc ma silnik w tym aucie ?


Przeglądaj więcej odpowiedzi z tematu



Strona 1 z 4 • Wyszukano 234 wyników • 1, 2, 3, 4